Влиянието е основна част от нашата комуникация и благодарение на него можеш да постигнеш всичко, което желаеш, всичките си цели, мечти, всичките си блянове и фантазии. Влиянието винаги е двупосочен процес. Колкото ти влияеш на другите, толкова и те влияят на теб, затова е много важно с какви хора се събираш, и затова е още по-важно, преди да се опитваш да влияеш на останалите, да можеш да влияеш на себе си.
Най-важното влияние е това, което упражняваш върху себе си. Разбери кой си, научи се да си влияеш, защото ако искаш животът ти да се промени, ти трябва да се промениш, ако искаш животът ти да се подобри, ти трябва да се подобриш.
Нека започнем отначало и да се запитаме защо действаме по начина, по който действаме, защо правим нещата, които правим!?
Всички ние имаме определени нужди и въз основа на тях ние сме това, което сме, правим нещата, които правим, и купуваме по начина, по който купуваме!
Всеки един от нас в себе си има тези 6 човешки нужди и въз основа на тях действа по определен начин. Поведението ни до голяма степен е пряко свързано именно със задоволяването на тези основни 6 нужди.
1. Нуждата от Сигурност!
Всеки един от нас има нужда от някаква сигурност в живота си – дали ще е покрив над главата, храна на масата…
2. Разнообразие!
Всеки човек се нуждае от разнообразие, някаква промяна, изненада, нещо неочаквано, ново, може би някакво приключение.
3. Значимост!
Нуждата да бъдем значими, оценявани, хвалени, да се говорят хубави неща за нас, да бъдем признавани от другите.
4. Любов и свързаност!
Нуждата да сме свързани с хората, които обичаме, да се интересуваме от тях, да споделяме и те да ни споделят, да сме заедно с тях, да сме неразделни.
5. Нуждата от растеж!
Нуждата да растем и да се развиваме, да се подобряваме, да бъдем по-добра версия на себе си, да прогресираме.
6. Нуждата да Допринасяме!
Това е нуждата, която ни кара да даваме на другите, да връщаме на обществото, да правим неща, които подобряват другите, които подобряват обществото!
Това са основните 6 нужди на всяко човешко същество. Още по-интересно е, че част от тях доминират над останалите. Обикновено две нужди са по-силно изразени от другите. Разбира се, те могат да се променят във времето или при различни условия, но най-често две от тях доминират.
Кои са тези две нужди при теб?
Много е важно да разбереш кои в момента са двете най-силно изразени твои нужди, защото ние правим по-голямата част от нещата, които правим, именно за да задоволим тези 6 основни нужди и най-вече за да задоволим доминиращите две!
Как да го направиш?
Това, което направих аз преди години, беше да напиша в един тефтер всичките си приятели и да се опитам да позная кои са двете им най-доминиращи нужди. След това разговарях с тях, споделих за 6-те нужди и ги попитах кои смятат, че са им водещите две. Всички те ми отговориха, като за повечето от тях това бе наистина ценно, тъй като разбраха нещо много важно и стойностно за себе си. След като ми ги казаха и самите те си дадоха сметка защо правят повечето неща в живота си, аз вече знаех какви са техните нужди, и в продължение на години експериментирах различни тактики, стратегии и поведения спрямо тях. Така тествах кое работи и кое не. Превърнах това в забавна игра, като изключително много се интересувах коя е силата, движеща другия човек, и защо прави нещата, които прави. След това комуникацията ми с него значително се подобряваше, понеже знаех нуждите му и ги използвах, за да продавам. Понякога продавах идеята да се разходим до Черни връх, друг път да мина много бързо в общината, да накарам някого да желае да спортува, или да изгради собствен бизнес… Непрекъснато продавах, постоянно се предизвиквах с все по-трудни и трудни продажби и колкото по-трудно беше, толкова по-интересно ставаше за мен.
Много е важно да превърнеш процеса в игра!
Така направих аз в началото, така правя и в момента. По този начин най-бързо напредваш, защото учиш като дете, попиваш като гъба.
Още сега напиши всичките си приятели и прецени кои са двете най-изразени техни нужди! Колкото повече разбираш за хората, толкова повече започваш да осъзнаваш кои са и от какво се нуждаят.
Повечето хора си мислят, че всички са като тях. Затова само най-адаптивните могат да се разбират добре с околните, само най-гъвкавите могат да бъдат Майстор продавачи, защото те влизат в света на другия човек и говорят на неговия език.
Колкото повече „играеш“ на играта с нуждите на хората, толкова по-добър комуникатор ще бъдеш и толкова повече ще можеш да продаваш, защото ще знаеш от какво имат нужда и ще знаеш кои бутони трябва да натиснеш, за да можеш да предизвикаш тяхното желание да задоволят тази нужда, да излекуват тази рана, да купят!
Благодаря за статията. Точно аз съм перфекционисти, но никой не ги цени. Ценят се подмазвачите и манипулаторите. Ценят се хора, които нищо не вършат, но се хвалят.