Имам огромния късмет да работя с много различни бизнеси, в много различни индустрии: като започнем от самостоятелни предприемачи, които тепърва стартират и стигнем до големи институции като Пощенска банка, Volkswagen, Kaufland, Eконт, Unilever и др. Това ми дава най-ценното нещо – различна гледна точка, всеобхватна гледна точка, както върху всевъзможни бизнеси, така и в разнообразни индустрии. Това, което ми прави силно впечатление е, че мои клиенти в дадена индустрия нямат никаква идея как работят други индустрии и именно това е моето „нечестно“ предимство. Не бих казал, че съм най-начетеният или най-гениалният бизнес консултант. Това, в което имам опит обаче е в много различни сфери. Прилагам стратегии, които никога не са използвани в дадена индустрия, особено в България.
Днес искам да споделя с вас Трите големи тактики, които работят във всеки бизнес. Независимо дали сте млад предприемач, който тепърва започва или сте вече стабилна компания, която търси иновация и растеж – тези Три работят безотказно във всяка среда, при всякакви условия. Ефективни са, както за краткосрочния растеж, така и за дългосрочната визия на компанията. Много от бизнесите, с които работя често забравят за тези основи. Някои от тях пък не ги знаят, но се преструват, че всичко им е ясно, за да не изглеждат зле. Което и от двете да правят, истината е, че тези три тактики работят изключително добре:
1. Социални мрежи!
Никога досега ресурсът „Технология“ не е играл толкова съществена роля в бизнеса. Компании, които подценяват силата на Интернет, и най-вече социалните мрежи, вече плащат скъпа цена за това. В тази статия обаче няма да правя това, което повечето „експерти“ правят – няма да ви описвам пазара и няма да ви философствам кое е правилно и кое не е. Ще споделя с вас моя опит – това, което направих, резултатите, които постигнах. Оставям на вас да изберете какво ще направите вие!
Нека вземем моята мисия, която превърнах в система, в работещ бизнес.
Благодарение на социалните мрежи в момента брандът „Юли Тонкин“ е най-големият и най-разпознаваемият в индустрията на Личностното развитие. На месечна база достигаме до над 2 милиона човека. Живите ми събития, с платен вход и най-високи цени в тази индустрия, са посетени от над 30 хиляди човека, имам стотици фирмени обучения и лични консултации на едни от най-големите и стабилни компании, както в България, така и по света.
Как стана това?! Социалните мрежи! Това бе първата стъпка, която можеш да предприемеш и ти! Колкото повече хора знаят за теб, за твоята мисия, за твоя бизнес, толкова по-добре. В бизнеса не искаш хората да те харесват или мразят – искаш да знаят за теб, защото едното можеш да го контролираш, другото – не. Независимо какво е твоето мнение за бранда „Юли Тонкин“, едно нещо знаем със сигурност, ти имаш такова.
Социалните мрежи са най-евтиният и достъпен начин, по който можем да достигнем до хората! Защо ли?! Замисли се къде хората прекарват най-голямата част от времето си?! Някои отговарят: на работа, пътуване, семейство. Именно това е една от най-големите пречки в нашия бизнес, не можем да четем между редовете, не се вглеждаме в дълбочина, не сме бизнес стратези, а оператори. Това, че човекът физически се намира на работното си място – не значи, че е там! Всички знаем каква е истината, всички знаем къде прекарват хората времето си…
Въпросът е дали ще се оплакваме, критикуваме и съдим или ще използваме този факт!
Хората прекарват времето на телефоните си, по-точно в социалните мрежи! Ако в момента не си в социалните мрежи, ако твоят бизнес не е в социалните мрежи, ти не си пред очите на хората.
Имам много клиенти, които са достатъчно осъзнати, за да видят промяната и бързо да се адаптират към новото време, защото ние или се адаптираме, или умираме. Ако имаш бизнес, предполагам много добре знаеш за какво говоря.
Основна грешка, която правят бизнесите, с които работя е да делегират социалните мрежи на агенция, която не е добра в тази дейност.
Когато бях професионален покер играч и когато избирах кой ще е моя учител, ментор, човек, от който да се уча – човек, който ще ме качи на следващото ниво, аз изисквах той да е по-добър от мен в това, което правя! Преди да делегирате на някой да се грижи за вашите социални мрежи, проверете дали той успява в това, което ви обещава! Не ме разбирайте погрешно – има много добри агенции и хора, които разбират от работата си, но ако искате да достигате до по-голяма публика в социалните мрежи, първо проверете дали човека, който наемате вече го прави.
Много често хора само с 2 хиляди фена ще ви увещават, че могат да вдигнат страници, ангажирани с 200 хиляди фена. Въпросът, който трябва да си зададете е дали този човек или агенция може да изпълни това обещание и ако отговорът е да, защо не го е изпълнил за себе си. Ситуацията е сходна и с хората, които ви обещават 20-30% месечна доходност без риск! Трябва да сте достатъчно адекватни и осъзнати, за да се запитате: „Защо, по дяволите, ми предлагат това? Защо не използват своите пари с такива високи възвращаемости без риск?“.
Въпреки че самият аз имам маркетингова агенция, която работи с много малко хора, които са или мои партньори, или най-добрите ми клиенти, горещо бих препоръчал на почти всички бизнес-собственици да изградят личен, маркетингов отдел, който задължително да включва присъствие в социалните мрежи. Няма по-добро от вътрешен отдел, който да се грижи за социалните ти мрежи! Знам, че си противореча, защото самият аз имам маркетингова агенция, но ако можете съберете екип, който да се грижи за социалните мрежи, това е бъдещето. За да имате екип обаче, трябва да разбирате как работят мрежите и най-вече човешката психология.
2. Лоялните клиенти!
Като собственици на бизнес често забравяме, че хората гласуват за нашите продукти и услуги с парите си. Нашите клиенти ни се доверяват с парите си, така че няма нищо по-добро от това да се свързваме с тях периодично и да измисляме иновации, които дават още повече стойност в нашата връзка. Много по-лесно е да създадеш стойност и да осъществиш транзакция със стар, лоялен клиент, отколкото да придобиеш нов такъв. Чрез социалните мрежи ние достигаме до много нови хора, но също така е изключително важно непрекъснато да благодарим и да даваме много повече на хората, които вече са гласували за нас – нашите стари клиенти. Ще дам конкретен пример: В момента екипът ми се свързва по телефона с всичките ни лоялни клиенти, за да ги поканим на ВИП онлайн събитие, специално и само за тях. Хора, които не са наши лоялни клиенти дори няма да разберат за него, то е само за перфектните ни клиенти, за тези, които са гласували за нас с тяхното време, пари и доверие. На няколко месеца ние се свързваме с нашите лоялни клиенти, за да им дадем нещо допълнително, стойност, която ще реши техен проблем, ще подобри живота им. След което обикновено им предлагаме продължение – продукт или услуга, с което им служим и вдигаме бизнеса.
Не продавай директно – грешка, която преди правехме. Винаги мисли как можеш да дадеш повече стойност на хората, които вече са купили продуктите или услугите ти, лоялните ти клиенти. Повечето бизнеси дори нямат база с клиентите си – никога не им звънят.
Лоялният клиент ще купува по-често, ще има по-малко оплаквания и ще прави по-големи поръчки, той също така ще води други хора…
3. Препоръки!
Всички ние сме чували, че най-добрата реклама е препоръката? Въпросът е дали обучавате вашите клиенти да я правят както трябва?!
Запитай се – много ценен въпрос…, колко процента от бизнеса ти идва от препоръки?!!
„Не знам.“ – Това не е отговорът, който искаш да имаш тук!
Повечето бизнеси разчитат препоръките да се случват органично, те нямат система за препоръки, те нямат стратегия! Без стратегия за препоръки си загубен, или в най-добрия случай ще креташ криво-ляво и ще се чудиш защо толкова много работиш, пък резултатите не са нищо особено. Ще се чудиш защо хора, които уж работят по-малко от теб, постигат по-добри резултати. Това е така, защото те използват умело различни ресурси – ресурси, които за повечето са непознати.
Всички знаем основните три ресурса:
- Време
- Пари
- Хора
Забравяме обаче за другите два, които са част от тази статия:
- Технология
- Клиенти
Когато използваш технологията като ресурс (социалните мрежи), можеш да достигнеш до милиони. Когато използваш клиентите си като ресурс, можеш да правиш милиони! Тези милиони са следствие на стойността, която даваш и на системите, които си изградил. Бизнесът е нищо повече от систематизирана машина за даване на стойност и получаване на пари. Не нашето време, пари или екип са най-големия ресурс в нашия бизнес…, най-големият ресурс в нашия бизнес са нашите клиенти! Да, добре прочете – нашите клиенти са най-големият ни ресурс ако знаем как да го ценим и как да го използваме стратегически. Трябва да знаем как да направим така, че не просто да имаме клиенти, а да намираме креативни начини, по които да даваме толкова много стойност, че те да са наши фенове, наши посланици, наши продавачи. Да, точно така, когато даваш много повече стойност, отколкото си обещал, твоите клиенти се превръщат в твои фенове, в твои продавачи. Когато си и достатъчно добър стратег, за да измислиш системи, с които да помогнеш те да разпространяват твоя бизнес, тогава всички печелим.
Още от самото начало използваме различни системи за препоръки. Една такава система е например двойните билети за най-достъпните ми събития. Това е стратегия за препоръка. За най-достъпните ми събития обикновено не продаваме единични билети, продаваме само билети 1+1. Нашата цел там не е печалба. Нашата цел е да дадем повече стойност на повече хора, защото оттам идва печалбата. Това не е трик, това е стратегия! Замисли се колко системи за препоръки имаш в твоя бизнес?! Повечето хора разчитат на добрата воля на клиентите си – те не са изградили стратегически бизнес-системи за препоръки, с които техните доволни клиенти да водят други като тях. Колкото повече работещи системи за препоръки имате, толкова повече хора ще търсят вас – вместо вие да търсите тях. Изградете системи за препоръки, изградете истински бизнес и непрекъснато мислете как можете да дадете още повече стойност на вашите клиенти!
Имам едно упражнение, предизвикателство, което правя всеки ден. Това упражнение ми помогна навремето да направя първия си милион и напълно промени живота ми, не само финансово, а емоционално и духовно. Бизнесът не е просто финансова игра, бизнесът е духовна игра и най-добрите в нея дават най-много стойност! Упражнението е всеки ден на лист да напишеш нов начин, по който можеш да дадеш стойност на своите клиенти! Всеки ден – един нов начин!
Хората от екипа ми непрекъснато мислят как можем да дадем още, как можем да подобрим живота на тези хора?! Всеки ден – по една идея! Но нека не бъде просто идея – ако работи добре я систематизирай, направи я повтарящ се процес, който да е лоста, с който ще вдигнеш, не само бизнеса си на следващото ниво, а и живота на своите клиенти. Защото ако вдигнеш техния живот, ще вдигнеш и своя.
Бизнесът винаги е бил игра на даване на стойност, колкото повече стойност даваш, на колкото повече хора я даваш, толкова по-богат ще бъдеш, както финансово, така и духовно!
Благодаря ви ,Юли ,Бени и Екип ????❤️
Уникални сте ????????????
Не спирайте да Растете и да Дърпате и нас Напред и Нагоре към Мечтите ни ????????❤️
Благодаря, Юли! Както винаги, мога много да науча от Вас! Ще приложа наученото веднага.
Успешен ден!
СЕНЗАЦИЯ ,нова схема ,нов модел -Юли Тонкин и тим
Живея между САЩ и Лондон а нося в душата си България
Браво на Юли .
Неговото нещамповано мислене искам за децата си !
СЕНЗАЦИЯ -Юли Тонкин и тим
Абсолютен хит !