3-те стълба, които ще вдигнат Бизнеса ти!

Всеки един бизнес може да порасне по три начина. Независимо дали сме собственик, управител или просто работник, ние трябва да знаем откъде идва растежът на един бизнес, за да можем да допринесем за общото, за да може независимо от позицията си да сме стабилен играч в отбора, на когото може да се разчита.

ТРИТЕ СТЪЛБА НА РАСТЕЖ

Хубавото при тях е, че са приложими за всеки бизнес, независимо от индустрията, страната и всякакви други особености. Те са ключов фундамент при всеки бизнес и са нещо, което ми се иска да знаех преди 14 години, когато стартирах първата си компания.

Първият стълб на растеж за всеки бизнес е броят клиенти.

Колкото повече клиенти, толкова повече продажби!

„Колкото повече, толкова повече!“ – Мечо Пух

Няма да отделям много време на първия стълб, защото мисля, че е напълно ясен.

Набирането на повече клиенти винаги е съществена основа за всеки бизнес и трябва да се случва непрекъснато.

Вторият стълб е нещо, за което хората рядко се сещат, и това е честота на покупка. Колко често един клиент си купува от нас!?

Естествено, честотата на покупка се определя от различни фактори. Тук от значение е в коя индустрия сме. Например, ако продаваме минерална вода, автоматично ще имаме по-голяма честота на покупка, отколкото ако продаваме къщи.

Третият стълб, изграждащ потока пари на всеки бизнес, е маржът или печалбата.

Непрекъснато наблюдавам как хората правят компромиси с този стълб, за да останат конкурентно способни, и точно в това се крие най-големият проблем – конкуренцията! Непрекъснато чувам собственици на бизнес да говорят, че конкуренцията е хубаво нещо. Моят въпрос към тях е: за кого!?

Точно поради тази причина много бизнеси фалират. Защото винаги най-голямото ограничение и спирачка за един бизнес е неговият собственик и ако той мисли като консуматор, парите ще свършат много бързо и ще се наложи да „затворим вратите“.

С всички намаления и компромиси, които правим, ние убиваме своята печалба, което в дългосрочен план се отразява на нашето самочувствие и неминуемо на качеството на продукта или услугата.

На мен лично малкият марж с цел конкурентоспособност ми говори за липса на креативност, с която да изградим свои правила за играта и да спрем да се конкурираме. Време е да започнем да доминираме в своя сектор, в своята индустрия.

Това се случва чрез Даване на повече стойност от всеки друг наш конкурент, но не и за сметка на нашата печалба. Това става чрез нашата креативност да служим на клиентите си и да решаваме техните проблеми по начин, по който никой друг не прави за тях.

Ако трябва да обобщим какво представлява всеки бизнес, бих казал, че в основата си той е иновация и маркетинг!

Ако непрекъснато създаваме иновации, ако решаваме проблемите на своите клиенти по креативен начин и непрекъснато им служим, и даваме много повече стойност от всички други на пазара, ако маркетираме това по много добър начин, за да достигнем до много повече хора, нашият бизнес ще расте експоненциално.

Всеки бизнес е Иновация и Маркетинг!

Трите начина за растеж на всеки бизнес са: брой клиенти, честота на покупка, марж! Това е основата, която винаги ми помага да се ориентирам къде се намирам, това е моят компас.

Ако нещата не вървят добре, знам, че изоставаме или с Иновацията (продукти и услуги, които да подобряват живота на клиентите,) или с Маркетинга (достигането до хората).

Не забравяй, че колкото и добър продукт или услуга да имаш, ако хората не знаят за това, те няма да купят!

„Маркетинг“ е една сложна дума, съдържаща идеята хората да знаят за теб, за твоя продукт и услуга!

След като сме наясно с това, е време за работа, за работа върху изграждането и укрепването на трите стълба, които държат нашия бизнес нависоко.

Непрекъсната работа по придобиването на нови клиенти!

Непрекъсната работа по създаването на нови продукти и услуги (така вдигаме честотата на покупка)!

Непрекъсната работа по увеличаване на цените (вдигане на качеството)!

На много прост език изречението за геометричен прогрес в нашия бизнес би звучало така:

Нови хора, повече продукти и услуги на по-високи цени!

Нека направим проста сметка, за да видим нагледно какво се случва.

Нека сметнем какво става, ако вдигнем всеки един от тези три стълба само с 10%?

С колко процента ще порасне бизнесът ти, ако вдигнеш всеки един от тези три стълба с 10%?

Ето тук идва магията на креативността и истината на математиката.

Повечето хора биха отговорили, че бизнесът им ще се вдигне общо с 10%.

Хората, които са по-добре с боравенето с числата, биха се досетили, че всъщност бизнесът им ще се вдигне с 30%.

Истината е, че има магия, която вдига бизнеса с 33%, ако трябва да сме точни – с 33.1%.

Тези магически 3% са твоята награда за това, че си бизнес Стратег, а не бизнес Оператор!

Изчисление: 11 х 1.1 х 11 = 133.1%

Това е сложната лихва, която прави бедните по-бедни и богатите по-богати, това е осмото чудо на света според Айнщайн. Добре дошъл в света на богатите, добре дошъл в света на стратезите, добре дошъл на мястото, на което принадлежиш!

 

Какво се случва тогава, ако вдигнем трите стълба с по 20%?

Изчисление: 12 х 1.2 х 12 = 172.8%

 

Какво се случва, ако вдигнем трите стълба с по 30%?

Изчисление: 13 х 1.3 х 13 = 219.7%

 

Какво става, когато вдигнем клиентите с 20%, имаме нов продукт (честота 100%) и вдигнем маржа с 20%?

Изчисление: 12 х 2 х 12 = 288% ръст в бизнеса ни

 

Вземи лист и химикал и започни да си играеш с числата, и ще разбереш защо е толкова важно да вдигаш и трите стълба.

Докато не седнеш и не започнеш да смяташ какво можеш да направиш, колкото и да четеш, няма да има полза.

Започни да смяташ какво можеш да постигнеш в трите стълба на растеж още сега!

След като направиш сметките, ще усложним упражнението с нещо, което коренно може да промени представите ни за това в кой бизнес сме и как можем да бъдем истински успешни.

Важно да знаем за това нещо, което ще ни спести много време, главоболия и години, изпълнени с мъка и разочарование, това е нашето Позициониране!

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *